SJG Weert nieuwe CSA

SJG Weert neemt nieuwe CSA in gebruik

In een jaar waar corona de gang van zaken bepaalde, is het SJG in Weert gelukt om een compleet nieuwe CSA (Centrale Sterilisatie Afdeling) neer te zetten. De werkzaamheden van de Centrale Sterilisatie Afdeling spelen zich voor velen buiten beeld af, maar het werk is een onmisbaar onderdeel binnen de ziekenhuiszorg. Zonder gereinigde instrumenten immers geen operaties en ingrepen. Voor het ziekenhuis in Weert is de nieuwe afdeling tevens de eerste stap naar een compleet nieuw ziekenhuisgebouw.

Will van Grimbergen is manager Facilitaire Services & Vastgoedontwikkeling van SJG Weert: “Nieuwbouw is voor ons geen luxe, maar een must. Het bestaande gebouw voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en dat gold ook voor onze CSA. Bij het maken van een integraal Masterplan voor de nieuwbouw, waarbij we alle afdelingen van het ziekenhuis opnieuw ontwerpen, is afgesproken dat de CSA vooruitlopend op de nieuwbouw gerealiseerd moet worden. Idealiter hadden we de nieuwe CSA direct in de nieuwbouw gemaakt, maar dat is op zijn vroegst pas over 4 jaar te realiseren en dat is te ver weg.” Het ziekenhuis heeft hierom haast gemaakt met de bouw van een nieuwe CSA, iets dat ondanks alle gebeurtenissen rondom corona, toch is gelukt.

Lees het volledige artikel

Op de foto: Will van Grimbergen en Ronald Ingeveld.
Fotocredits: SJG Weert.