RP Medical

Bedrijfslid RP Medical

Binnen onze vereniging hebben we een grote groep bedrijfsleden. Op deze pagina vind je ze allemaal terug. Ook bedrijfsleden zijn heel belangrijk voor SVN, want door kennis te delen met elkaar zorgen we samen voor diverse innovaties binnen ons vakgebied. In deze rubriek komt een bedrijfslid aan het woord. Dit keer is dat RP Medical.

Korte introductie van jullie bedrijf. Wie zijn jullie?

Sinds mei 2008 is RP Medical een begrip in de markt en partner van ziekenhuizen en klinieken. Ons bedrijf kenmerkt zich door goede service en een hoge mate van product- en marktkennis waardoor we onze klanten vrijwel altijd kunnen helpen. RP Medical heeft diverse productcategorieën: CSA, OK disposables, chirurgisch instrumentarium, testapparatuur en endoscopie.

Een deel van de producten komt voort uit een eigen productielijn. Endoscopiehoezen, sluitzegels, borstels en ragers maar ook onze etiketten, die bekend staan om hun unieke kleefkracht, produceren wij zelf. Hierbij maken wij een onderscheid tussen papieren etiketten en polypropyleen etiketten. De polypropyleen etiketten zijn de recentste toevoeging aan onze productielijn. Nu ziekenhuizen hun verpakkingsmateriaal steeds meer recyclen, werd de vraag naar polypropyleen etiketten en tape steeds luider. Hierop zijn wij de etiketten en tape gaan produceren en wel met dezelfde unieke kleefkracht als onze papieren etiketten en tape.

Dit is waar RP Medical ook om bekend staat; “We zeggen niet snel dat iets niet kan, maar vragen ons liever af; hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit lukt?” Doordat het klantenbestand en het productportfolio van RP Medical de laatste jaren behoorlijk is gegroeid én vanwege de grillige marktsituatie, is RP Medical in december verhuisd naar een nieuwe locatie.

De nieuwe locatie, ook in Woudenberg, betreft een modern kantoorpand met een opslagcapaciteit die tot 3x groter is dan de oude locatie en biedt een mooi vooruitzicht voor de toekomst. Door de verhuizing hopen wij ruimte te bieden aan de toegenomen vraag vanuit de markt. De laatste jaren is al gebleken dat de markt behoorlijk grillig kan zijn. Prijzen, beschikbaarheid en levertijden van producten fluctueren voortdurend en maken het lastig voor eindgebruikers om continuïteit van zorg te kunnen blijven bieden, immers als het product er niet is, wat dan?

Wij vonden dat we daar iets mee moesten. Door onze grotere opslagcapaciteit, kunnen we de favoriete producten van onze klanten nu ruim voorradig houden zodat zij zo min mogelijk last hebben van lange levertijden en hun processen zo vloeiend mogelijk kunnen blijven verlopen. En dat is waar we het uiteindelijk voor doen; de eindgebruiker kan zich volledig focussen op wat er nodig is voor de patiënt zonder zorg of de benodigde producten er wel zijn.

Sinds wanneer zijn jullie bedrijfslid van SVN en waarom?

RP Medical is al jarenlang bedrijfslid van SVN en wij zijn dan ook elk jaar te vinden op het congres dat georganiseerd wordt. Veel van onze contacten werken op de CSA. Het congres is dan ook de perfecte gelegenheid om iedereen weer te spreken en SVN de perfecte partner om up to date te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Wat is de toegevoegde waarde van de door jullie geleverde producten en/of diensten en wat maakt dit zo uniek?

Het doel van het RP Medical team is om de verwachtingen van klanten te overtreffen, elke dag weer. Dit doen wij door het leveren van een excellente service en producten van zeer hoge kwaliteit.

Hoe kijken jullie als bedrijfslid naar de toekomst voor wat betreft innovaties, ontwikkelingen of andere belangrijke zaken?

Wij zien dat het milieu en daarmee duurzaamheid een steeds grotere rol speelt binnen het werkveld. Als bedrijf zijn wij dan ook voortdurend bezig met innoveren om zo aan de klantvraag te kunnen blijven voldoen. Daarnaast denken wij graag mee met onze klanten over hoe we samen de doelen die er gesteld zijn op dit gebied, te kunnen behalen.

RP Medical B.V.
Stationsweg Oost 203C
3931 EP  WOUDENBERG

Website: www.rpmedical.nl
E-mail: info@rpmedical.nl
Contactpersoon: Kim van den Brink

RP medical

Meer informatie

Wil je ook graag bedrijfslid worden en weten wat de mogelijkheden zijn? Neem contact op met Patrick Molendijk via patrickmolendijk@sterilisatievereniging.nl.

Patrick Molendijk