Nieuwe bestuursleden

Nieuwe bestuursleden. We stellen ze graag aan je voor!

Dit artikel is een publicatie uit de Parametric Release | december 2022. Op de foto: Mariska van der Vliet, Managing Partner bij R-SOLUTION en Mark Vijver, teamleider/manager van de CSA en CSD in het Medisch Centrum Leeuwarden.

Tijdens het succesvolle tweedaagse congres ‘Generatie 2.0’ werd op vrijdag 4 november de Algemene Leden Vergadering gehouden. In deze vergadering zijn Bram Willems en Patrick Molendijk herkozen als bestuurslid. Mark Meertens is herkozen als voorzitter en start enthousiast zijn tweede bestuurstermijn. Twee SVN leden, Mark Vijver en Mariska van der Vliet, zijn per acclamatie gekozen als bestuurslid. Mark Vijver werkt in Medisch Centrum Leeuwarden en daarmee heeft regio Noord ook weer een vertegenwoordiging in het bestuur. Mariska is Managing Partner bij R-Solution Medical en zal zich naast algemene zaken onder andere inzetten als pleitbezorger voor de bedrijfsleden. We zijn blij dat het bestuur weer voltallig is en de slagvaardigheid daarmee kan vasthouden. Wij zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet en stellen graag onze nieuwe bestuursleden aan je voor.

“Ik spreek altijd vol passie over de CSA”

Mijn naam is Mariska van der Vliet, geboren en getogen in Hilversum en nu woonachtig in de regio Leusden. Naast Managing Partner bij R-SOLUTION Medical ben ik ook gewoon moeder van een 8 jarige. Ik kom uit een creatief nest van linkshandige mensen die visueel zijn ingesteld. Via een grafische vormgeversopleiding en een hele rij uiteenlopende banen ben ik uiteindelijk in de medische sales terechtgekomen. Eind 2015 heb ik de CSA wereld ontdekt en ben vastberaden me daarin verder te ontwikkelen. Voor mij een waanzinnig fascinerende wereld die bijna niemand kende…

In 2017 heb ik samen met Niels Welling R-SOLUTION Medical opgericht. We zijn dan ook de uitvinders van de R-APPIT inpakrobot (welke het handmatige inpakken van instrumentensets volledig overneemt op de CSA). Deze inpakrobot is uniek in haar soort en dus wereldwijd gepatenteerd. Binnen R-SOLUTION worden alle werkzaamheden door iedereen opgepakt. Of het nu gaat om productontwikkeling, marketing, websites, projectbegeleiding, sales, producttraining, stand opbouwen of koffie regelen… mijn collega’s en ik zijn van alle markten thuis!

Mensen die mij kennen weten dat ik altijd vol passie spreek over de CSA, de rol die zij vervult binnen het ziekenhuis en de toekomstige CSA. Er komt een nieuw tijdperk aan, nieuwe generaties MSMH’s en nieuwe uitdagingen in het vakgebied. Samen met SVN, de CSA’s en de MSMH’s naar een hoger plan brengen en het vakgebied verder uitbreiden zie ik als een fantastische uitdaging. Ik denk altijd in mogelijkheden, ben breed georiënteerd en dus breed inzetbaar binnen SVN.

“Wij zijn de motor van het ziekenhuis, zonder ons draait het niet door.”

Mijn naam is Mark Vijver en ik heb dit jaar 50 kaarsjes mogen uitblazen. Samen met mijn vrouw woon ik in het mooie Friese terpdorp Marrum. Onze 3 kinderen hebben hun vleugels reeds uitgeslagen en hebben hun eigen plekjes in onze omgeving gevonden. In mijn vrije tijd ben ik actief in het voetbalgebeuren als leider en trainer van onze damesafdeling (2 teams, 2 7-tallen). Zodra het weer het toelaat trekken wij er, voor de nodige ontspanning, erg graag op uit met onze camper.

Velen onder jullie zullen mij misschien kennen van mijn tijd als accountmanager CSA bij Interster. In deze tijd mocht ik kennismaken met de CSA, de mensen op de CSA en alle producten en processen op de CSA. Zoals Jan Oort ooit zei, als je ermee in aanraking komt word je ermee besmet… en dat klopt. In de loop der jaren is het virus in mij gekropen en nu wil je niet meer zonder. Wat een prachtig vakgebied hebben wij, waar met recht geen dag hetzelfde is. Ik zeg altijd: “Wij zijn de motor van het ziekenhuis, zonder ons draait het niet door.”

Sinds juni 2016 ben ik werkzaam als teamleider/manager van de CSA en CSD in het Medisch Centrum Leeuwarden. In deze rol heb ik samen met mijn team in 2018 de plannen mogen maken om onze CSA te vernieuwbouwen. Een prachtig proces om aan deel te nemen. In juni 2019 hebben we, na een verbouwing van 7 weken, onze compleet vernieuwde CSA mogen betrekken. In de vernieuwbouwfase hebben we de hele afdeling gestript, opnieuw ingericht en alles vernieuwd. In deze fase hebben we 6 weken 24/7 vanuit een mobiele unit het ziekenhuis voorzien van hun producten. Dit zonder 1 keer te laat te leveren en/of proces verstoringen. Nu zijn we erg actief om onze CSD procedures te verbeteren. Bijvoorbeeld het opslaan van scopen na droging in stellingen, klaarzetten voor de MDL afdeling. Het verpakken van scopen verbeteren et cetera.

Al jaren ben ik in mijn vrije tijd als bestuurder bij verschillende verenigingen actief of actief geweest. Ik vind het fijn om mee te denken, spiegels voor te houden en vooral mijn ‘boeren’ verstand te gebruiken. Soms is een nuchtere blik al verhelderend. Maar ik vind het ook erg belangrijk om kritisch te kijken naar wat we doen, hoe we het doen en waar we kunnen verbeteren.

In 2021 ben ik regiovoorzitter geworden voor SVN regio Noord en ben ik dichter naar de inhoud van SVN gegaan. Erg interessant en een aantal dilemma’s spreken mij zeer aan:

• Opleiden, hoe bereiken we de juiste mensen en zorgen we ervoor dat we voldoende mensen met de juiste kwalificaties op de juiste plaatsen krijgen.
  • Hoe realiseren wij de visie kennis deel je bij SVN?
  • Ontwikkelen en studies, hoe kunnen we bijdragen om meer onderzoek en studie in Nederland te realiseren?
  • Eventueel andere relevante informatie