Humanitaire Hernia Missie

MSMH Albert Wagenaar: “Trots op mijn deelname aan de Humanitaire Hernia Missie”

Hallo mijn naam is Albert Wagenaar. Ik ben inmiddels alweer twaalf jaar werkzaam als MSMH waarvan de laatste zes jaar in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in ’s-Hertogenbosch. Inmiddels een jaar geleden is mij door een van de teamleden Van GHR (Global Hernia Reliëf) gevraagd of ik wil deelnemen aan een humanitaire missie.

Van 11 tot en met 18 november 2023 vlieg ik naar Santiago de los Caballeros in de Dominicaanse Republiek om deel te nemen aan het team voor de Humanitaire Hernia Missie (liesbreukoperaties). Met twee complete operatieteams bestaande uit professionele en sterk gemotiveerde vrijwilligers uit het Jeroen Bosch Ziekenhuis, Euregio Klinik Nordhorn (Duitsland) en het Wayne Surgical Center (USA) gaan we gratis patiënten opereren met grote liesbreuken in het José Maria Cabral y Baez Ziekenhuis.

Het is een mooie uitdaging en een eer om deel te nemen aan dit team als MSMH. Mijn missie heeft als doel om de steriliteit te waarborgen en is voor het beheer van de steriele middelen. Het is fijn om te ervaren dat de MSMH met deze belangrijke taken als volwaardig teamlid wordt ingezet.

Alle voorbereidingen, regelingen, afspraken, boekingen en aankopen worden in deze periode in orde gemaakt. Ons instrumentarium en materiaal worden nu verscheept via Miami naar Santiago en tijdelijk opgeslagen. Dit allemaal om deze vaak al hun hele leven geïnvalideerde patiënten, in het grensgebied met Haïti, zo goed mogelijk te kunnen helpen. Dit vraagt veel tijd van en intensief overleg tussen alle teamleden, maar kost ook veel geld om te realiseren.

Instrumentarium beschikbaar stellen

Heeft jouw CSA instrumentarium dat afgekeurd is en bij jullie op de afdeling is blijven staan? Dit instrumentarium kan nog een mooi doel krijgen voor de aankomende missies. Je kunt hiervoor contact opnemen via globalherniarelief.com.

Doneren

Onze missies worden mogelijk gemaakt door vrijwilligers maar ook door donaties. De desbetreffende mensen in de Dominicaanse Republiek zijn jullie hier zeer dankbaar voor. Bekijk de website voor meer informatie en doneren globalherniarelief.com/doneren/.

Of scan de QR-code:

QR-code Humanitaire Hernia Missie