Bedrijfslid Van Vliet Medical

Binnen onze vereniging hebben we een grote groep bedrijfsleden. Op deze pagina vind je ze allemaal terug. Ook bedrijfsleden zijn heel belangrijk voor SVN, want door kennis te delen met elkaar zorgen we samen voor diverse innovaties binnen ons vakgebied. In deze rubriek komt een bedrijfslid aan het woord. Dit keer is dat Van Vliet Medical.

In 1985 begon Van Vliet Medical aan een kleine keukentafel in Weesp met de ontwikkeling van een bedpanspoeler. Inmiddels hebben wij deze keukentafel ingeruild voor een groot pand in Almere. En die bedpanspoeler? Die is er gekomen, op de voet gevolgd door onze bekende scopendroogkasten. Inmiddels beschikken wij over onze eigen technische dienst én verkopen wij artikelen voor medisch gebruik in zorginstellingen.

Wij zijn constant op zoek naar verbetering van onze producten en diensten. Om antwoord te krijgen op de vraag hoe onze producten en diensten geoptimaliseerd kunnen worden, werken wij nauw samen met onze klanten. Wij hebben met deze manier van werken inmiddels in binnen- en buitenland een goede naam opgebouwd en daar zijn wij trots op.

Zeker sinds eind jaren 90. Onze bedpanspoelers en scopendroogkasten worden veelvuldig ingezet op de centrale reinigingsafdelingen van ziekenhuizen en klinieken. Hier zit dus onze doelgroep die wij graag kennis willen laten maken met onze producten en diensten.

Onze scopendroogkasten zijn modulair. Dat wil zeggen dat de basis unit voor het drogen van acht endoscopen eenvoudig uit te breiden is met nogmaals acht of vier endoscopen. Wij zijn nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de EN-16442 voor scopendroogkasten en beschikken over een eigen validatieafdeling specifiek voor de validatie van scopendroogkasten. De validatie wordt vooraf doorgenomen waarin specifieke wensen en eisen kunnen worden aangegeven. De rapportage en de validatie worden tevens altijd achteraf besproken, toegelicht en geëvalueerd.

In de medische industrie wordt steeds meer gezocht naar methodes om te reinigen die minder belastend zijn voor milieu en voor de medewerkers die ermee werken. Wij zullen ons de komende jaren hierop focussen.

Van Vliet Medical
Witgoudweg 51