28 september MSMH-dag

MSMH-Dag 2017

Op 28 september is het de Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen dag (MSMH-dag). De dag staat in het teken van promotie van het vak, verbetering van de kwaliteit van zorg en versterking van de beroepstrots.

Dag van de verpleging

Een van de leden van SVN heeft aan het bestuur gevraagd of deze dag in het leven geroepen kon worden, in navolging van de dag van de verpleging. Daarop kreeg hij een positief antwoord.

Waarde

Op de MSMH-dag wordt er bijzondere aandacht geschonken aan de bijdrage van MSMH’ers aan de gezondheidszorg en wat daarmee hun waarde is voor deze zorg. SVN roept al haar leden en sponsoren op om op de MSMH-dag bijzondere aandacht te schenken aan alle medewerkers binnen steriliserend Nederland.

Louis Pasteur

De datum voor de dag valt op de sterfdag van Louis Pasteur. Hij introduceerde nieuwe concepten als sterilisatie van gereedschappen en wondverbanden. Pasteur ontwikkelde de theorie bij veel ziekten de oorzaak te vinden was bij een micro-organisme. Zijn theorie van de ziekteverwekker of microbe-theorie wordt gezien als één van de belangrijkste ontdekkingen in de medische geschiedenis.