Bedrijfslid Rescope

Binnen onze vereniging hebben we een grote groep bedrijfsleden. Op deze pagina vind je ze allemaal terug. Ook bedrijfsleden zijn heel belangrijk voor SVN, want door kennis te delen met elkaar zorgen we samen voor diverse innovaties binnen ons vakgebied. In deze rubriek komt een bedrijfslid aan het woord. Dit keer is dat Rescope.

Rescope BV repareert sinds 2004 merkonafhankelijk flexibele en starre endoscopen voor ziekenhuizen in Nederland maar ook daar buiten. Rescope verzorgt allerlei trainingen voor medewerkers van de scopenreiniging en medische techniek. Het delen van onze kennis en jarenlange ervaring is daarbij een belangrijk doel. Nieuw in ons assortiment is de inspectie-endoscoop waarmee het biopsiekanaal geïnspecteerd kan worden op beschadigingen, vuil en vocht. Deze inspectiescoop kan ook gebruikt worden voor controle van het holle instrumentarium op de CSA.

Rescope BV is bedrijfslid van SVN sinds 2016. Rescope zoekt graag de verbinding op verschillende manieren met haar klanten. Ook wil Rescope op deze manier een bijdrage leveren aan kennisoverdracht op het gebied van endoscopie.

Het repareren van flexibele endoscopen is echt een vak apart. Onze kracht is dat wij heel nauw samenwerken met onze klanten en een relatieve korte doorlooptijd hebben van de reparaties. De scopen worden in Nederland gerepareerd. Hiermee blijft de kennis ook in Nederland en past het prima in de verduurzaming van de Nederlandse ziekenhuizen.

Wat we nu al zien is dat de kosten en het personeel een probleem vormen in de ziekenhuizen. Dit zal alleen maar toenemen met de vergrijzing op de CSA maar ook bij de DSMH’s en DSRD’s. Als wij kijken naar de toekomst hopen wij dat er meer aandacht wordt besteed aan de voorreiniging en controle op beschadiging aan de flexibele endoscopen. Nu is er vaak nog meer vraag naar endoscopen dan er in het ziekenhuis op voorraad zijn en dat geeft veel stress bij de medewerkers en is vaak aanleiding voor onnodige schades. De disposable endoscoop is in onze ogen een oplossing in sommige gevallen maar door de kosten en de afvalberg denken wij dat dit niet een standaard gaat worden voor de toekomst.

Rescope BV
Bijsterhuizen 2014