Team UV Smart

Bedrijfslid UV Smart

Binnen onze vereniging hebben we een grote groep bedrijfsleden. Op deze pagina vind je ze allemaal terug. Ook bedrijfsleden zijn heel belangrijk voor SVN, want door kennis te delen met elkaar zorgen we samen voor diverse innovaties binnen ons vakgebied. In deze rubriek komt een bedrijfslid aan het woord. Dit keer is dat UV Smart.

UV Smart werkt met een enthousiast team aan onderzoek, ontwikkeling, productie en distributie van UV-C desinfectie-apparatuur voor de gezondheidszorg. Door zorgvuldig ontworpen apparatuur en uitgebreide klinische validatie willen wij onze klanten en partners voorzien van de beste UV-C desinfectie-apparatuur die er op dit moment verkrijgbaar is. UV Smart is de enige producent van medisch gecertificeerd apparatuur voor zo wel non-kritisch als semi-kritisch apparatuur en is trots dit al in meer dan 20 landen te kunnen doen.

Wij zijn bedrijfslid sinds 2019; dit omdat ‘wij graag bijdragen aan het werkveld’.

Met de apparatuur die wij ontwikkelen, worden medische instrumenten snel, efficiënt en op een consistente manier gedesinfecteerd met UV-C licht. Het gebruik van UV-C licht om te desinfecteren is niet nieuw. Het wordt al tientallen jaren gebruikt voor desinfectie van wateren luchtbehandelingssystemen. Maar door het verfijnen van die techniek hebben we het snel desinfecteren van medische instrumenten mogelijk gemaakt. Met onze slimme apparaten (de D25 & D60), voorzien van die techniek, bieden wij direct ondersteuning aan de zorg.

Het desinfecteren van medische instrumenten is tijdrovend werk, en heel belangrijk voor patiënt en medewerkers, daarom moet dit goed en consistent gebeuren.

De UV-C licht apparatuur van UV Smart is CE-gecertificeerd en heeft een klinische onderbouwing. Medische instrumenten kunnen er eenvoudig en snel mee worden gedesinfecteerd. In het kort: in onze apparaten worden instrumenten snel, effectief en highlevel gedesinfecteerd en zijn daarna direct klaar voor gebruik. De voordelen hiervan spreken voor zich. Het bespaart op het gebruik van desinfecterende middelen die schadelijk kunnen zijn voor medische apparatuur. En het levert veel tijd op. Want sneller een gedesinfecteerd instrument betekent dat behandelingen veilig en korter na elkaar kunnen.

CEO's UV Smart
UV Smart

Naast dat onze apparatuur snel en efficiënt is, levert het ook grote bijdrage aan verduurzaming. Er zijn geen chemicaliën en water meer nodig, en alle apparaten zijn energiezuinig door het lage energieverbruik. Bovendien zijn er veel minder disposables nodig tijdens het desinfectieproces. Het levert dus direct een milieubewustere en duurzamere manier van werken. Duurzamer voor het milieu, want het is niet belastend en het scheelt een berg aan afval. Duurzamer voor het werk, want met de vrijgekomen tijd ontstaat meer ruimte bij zorgpersoneel en kunnen meer patiënten sneller worden behandeld. En duurzamer in euro’s. Want uiteindelijk besparen onze apparaten een heleboel kosten.

De D25: De D25 kan kleine medische apparatuur desinfecteren in 25 seconden.

• Dit is een geautomatiseerd proces waar geen chemicaliën of water bij gebruikt hoeft te worden;
  • Het werkt op het volledige spectrum van micro-organismen;
  • De D25 heeft een CE-klasse IIa;
  • De D25 is gevalideerd en bewezen door klinisch onderzoek.

De D60: De D60 kan flexibele kanaal loze endoscopen en TEE-probes desinfecteren in 60 seconden.

• Dit kan hierdoor op de afdeling, waardoor de omlooptijd drastisch vermindert;
  • Hierdoor heeft een afdeling minder endoscopen en probes nodig;
  • Dit vervang een desinfectie wasmachine, deze doet er vaak 20 minuten over;
  • De D60 verbruikt geen chemicaliën en water.
  • De D60 heeft een CE-klasse IIa

De D60 is gevalideerd en bewezen door klinisch onderzoek.

Op dit moment hebben wij twee producten, de D25 en D60. De D25 kan kleine medische apparatuur desinfecteren, de D60 kanaalloze endoscopen en TEE-probes. Wij zijn druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe apparatuur, en hopen zo in de toekomst het hele ziekenhuis te kunnen ondersteunen met desinfectie door middel van UV-C licht. Daarbij hopen wij dat duurzaamheid centraal komt te staan.

Patrijsweg 74
2289 EX RIJSWIJK