Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen (MSMH)

Sint Maartenskliniek

Zonder steriele instrumenten, kunnen onze orthopeden niet opereren. Dat maakt onze Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) een ontzettend belangrijke afdeling. Wel zo fijn dat je jouw belangrijke werk op onze CSA tijdens aantrekkelijke werktijden kunt doen. Geïnteresseerd? Reageer op de functie van

MEDEWERKER STERIELE MEDISCHE HULPMIDDELEN (MSMH)

voor 27 – 36 uur gemiddeld per week (= 75% – 100%)

De functie

Samen met 14 collega’s zorg je voor de sterilisatie van alle instrumenten die in de kliniek gebruikt worden. Daarnaast beheer je de voorraad steriele sets. Je verzorgt alle stappen van het sterilisatieproces. Van de voorbehandeling en desinfectie tot aan de opslag van de instrumenten en materialen. Je bedient diverse reinigingsapparaten en sterilisatoren. Je stelt instrumenten- en materialenpakketten samen aan de hand van voorschriften en verricht een aantal administratieve werkzaamheden.

Daarnaast hou je je bezig met het bevoorraden van het OK-complex, het klaarzetten van materialen en middelen en het opruimen van niet gebruikte materialen en middelen.

Je biedt algemene operationele ondersteuning binnen het OK-complex, voornamelijk gericht op logistieke processen, materialen en middelen.

Als laatste ben je contactpersoon van de Centrale Sterilisatie Afdeling en steriel magazijn. Binnen het OK-complex ben je aanspreekpunt voor alle logistieke processen.

Werktijden

Je werkt in 3 verschillende diensten van: 07:30–17:00 uur, 08:00–17:30 uur, 09:30–19:00 uur. In het weekend heb je af en toe een bereikbaarheidsdienst van 12:00-20:00 uur (zaterdag en zondag). Je hebt geen nachtdiensten.

Onze wensen

Sterilisatietechnieken kennen voor jou geen geheimen. Daarnaast ben je in het bezit van het diploma sterilisatieassistent of medewerker steriele medische hulpmiddelen. Het is een pre als je  hiervoor geaccrediteerd bent bij de SVN. Je werkt snel, nauwkeurig en geordend. Je hebt gevoel voor hygiëne, bent collegiaal, stressbestendig en je beschikt over doorzettingsvermogen. Daarnaast heb je een klant- en servicegerichte houding en je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Je hebt en behoudt overzicht over de werkzaamheden die gedaan moeten worden. Ruime ervaring als gediplomeerd sterilisatieassistent is gewenst, bij voorkeur heb je kennis van orthopedische instrumentennetten. Het is een pre als je bekend bent met CS Steriel van HIX (instrumentenvolgsysteem).

Screening van CV, diploma’s, identiteitsbewijs, actuele verklaring omtrent gedrag (VOG) en indien van toepassing BIG-registratie, maakt deel uit van de selectieprocedure. Dit om de veiligheid van onze patiënten en medewerkers te waarborgen.

Wij bieden

Een uitdagende, afwisselende en leerzame functie, in eerste instantie voor de duur van één jaar. De salariëring en arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO-Ziekenhuizen. De functie is ingedeeld in functiegroep 35 en het salaris bedraagt, afhankelijk van relevante ervaring, minimaal € 1.792,– en maximaal € 2.665,– bruto per maand op fulltime basis (= 36 uur per week). Daarnaast bieden wij conform de CAO-Ziekenhuizen 8,33% eindejaarsuitkering, 8,33% vakantietoeslag en een goede pensioenvoorziening.

Wat tot één van de mogelijkheden kan behoren is het volgen van de opleiding logistiek medewerker OKC aan de HAN te Nijmegen.

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met D. Meijaard, teamleider van de Centrale Sterilisatie Afdeling, telefoon (024) 352 8218.

Stuur je motivatiebrief met cv vóór 19 november 2019  naar werken@maartenskliniek.nl,  gericht aan de Sint Maartenskliniek, Personeel & Organisatie, t.a.v. D. Meijaard, teamleider van de Centrale Sterilisatie Afdeling, onder vermelding van vacaturenummer 124/2019

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op maandag 25 november 2019.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern bekend gemaakt, waarbij geldt dat interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben op externe kandidaten.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.