Nij Smellinghe

Nij Smellinghe | Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen

Heb jij oog voor hygiëne en hart voor de zorg? De Centrale Sterilisatie Afdeling van ziekenhuis Nij Smellinghe zoekt twee enthousiaste collega’s.

Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen

• 32 – 36 uur
  • Drachten
  • Contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract
  • MBO

Antje over haar werk als medewerker steriele medische hulpmiddelen:
“De Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) is een onmisbare schakel in de zorgketen, omdat wij een belangrijke rol hebben in het voorkomen van infecties bij patiënten. In mijn functie als medewerker steriele medische hulpmiddelen voel ik me er verantwoordelijk voor dat artsen, verpleegkundigen en OK-assistenten elke dag kunnen werken met schone en steriele materialen en dat patiënten kunnen rekenen op veilige zorg. Dit geeft mij veel voldoening in mijn werk. Het is uitdagend om altijd kwaliteit te leveren, want iedere dag is anders. Dit vraagt om snel kunnen schakelen en dat maakt het werken binnen deze functie juist zo interessant. Mijn baan is heel dynamisch. Er wordt gezorgd voor afwisselend werk in de verschillende settingen binnen mijn functie. Maar vooral het werken in een team waar hectiek en gezelligheid goed wordt gecombineerd maakt dat ik gemotiveerd start aan elke dienst!”

Over Nij Smellinghe

Onder het motto ‘Met aandacht. Dat voelt beter’ zetten dagelijks circa 1.600 collega’s zich in met persoonlijke aandacht voor kwaliteit van zorg en patiënttevredenheid. Nij Smellinghe mag vanaf 2022 het keurmerk “World-class workplace” dragen. Dit keurmerk wordt alleen toegekend aan organisaties die door hun eigen medewerkers bovengemiddeld hoog worden gewaardeerd op het gebied van medewerkersbevlogenheid en goed werkgeverschap. Met dank aan al onze collega’s die ervoor zorgen dat ons ziekenhuis Nij Smellinghe zo’n geweldige plek is om te werken.

Jouw werkplek
Het team van de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) bestaat uit 13 collega’s en een teammanager CSA. Een Deskundige Steriele Medische Hulpmiddelen is nauw verbonden aan ons team. Op de afdeling heerst een prettige werksfeer en als collega’s hebben we graag iets voor elkaar over. Als medewerker Steriele medische hulpmiddelen ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het (voor-) reinigen, desinfecteren, steriliseren, verpakken en distribueren van alle (herbruikbare) steriele medische hulpmiddelen in Nij Smellinghe én externe partners. Het is zeer precies en verantwoordelijk werk. Alle hulpmiddelen moeten iedere dag weer perfect in orde zijn; onbeschadigd, compleet en schoon! Het werk doe je aan de hand van jouw vakinhoudelijke kennis, interne werkafspraken en protocollen. Het opstellen hiervan gebeurt samen met het team.                                                              Wij werken in 3 verschillende diensten van: 7:30 – 16.00 uur, van 8:30 – 17.00 uur en om 9:30 uur start de laatste dienst tot 18.00 uur. In de ochtend drinken we gezamenlijk koffie en tussen de middag lunchen we samen. Na de middagpauze wisselen we van taken en werkplek. Dit zorgt voor afwisseling en op deze manier ben je voor alle werkzaamheden binnen de CSA inzetbaar. We doen volgens rooster bereikbaarheidsdiensten in de avond en weekenden; het kan dus voorkomen dat je tijdens je bereikbaarheidsdienst gebeld wordt en je inzet wordt gevraagd.

Onze CSA werkt nauw samen met andere afdelingen zoals de OK, het behandelhuis en logistiek. Het is dan ook belangrijk dat jij goed kunt communiceren met interne klanten en hen kunt informeren over steriele hulpmiddelen en de werkafspraken. Ook zijn we altijd bezig met vernieuwing. Samen met de OK werken we aan het optimaliseren van logistieke processen en we willen het instrumentbeheer door de CSA verder professionaliseren. We zien graag dat jij jouw ideeën over ons werk en onze dienstverlening inbrengt en dat je meedenkt over de ontwikkeling van de afdeling.

Ben jij de vakkundige en energieke collega die scherp is op de kwaliteit van het werk en op zaken die beter kunnen? Dan ben jij één van de twee collega’s die we zoeken!

Jouw profiel

• Je hebt een diploma LOI MSMH of MBO-3 MSMH en enige jaren werkervaring is een pré
  • Je bent een aanpakker, je werkt heel nauwkeurig en kunt goed zelfstandig werken
  • Je kunt goed communiceren en je werkt graag samen
  • Je bent klantgericht en je levert graag een bijdrage aan verbeteringen in het werk
  • Je bent bereid om bereikbaarheidsdiensten te doen

Salaris en arbeidsvoorwaarden

• Salaris op het niveau van FWG 35 (max. € 2972,00 bij 36 uur) + vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van elk 8,33%
  • Opleidingsmogelijkheden om je verder te ontwikkelen
  • cao Ziekenhuizen en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden

Meer weten?

Heb je vragen? Bel dan met de CSA op 0512 588633 en vraag naar Angelique Fluitman, Tjebbe Deinum of Janke Pranger. Het is vakantietijd, maar één van hen is aanwezig en beantwoordt graag al jou vragen. Een afspraak maken voor een kop koffie of om mee te lopen zodat je de sfeer kunt proeven, kan ook altijd.

Een goed gevoel?

Herken jij je in de vacature en ben je enthousiast? Solliciteer dan direct! Dat kan voor 16 augustus 2022 via deze link. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op dinsdag 23 augustus 2022.

Omdat veiligheid en vertrouwen belangrijk zijn in ons ziekenhuis, vragen we alle nieuwe collega’s om een geldige Verklaring Omtrent Gedrag te overleggen. Dit is een voorwaarde voor aanname.