NPR aanschaf onderhoud reiniging en desinfectieapparatuur

Nederlandse Praktijkrichtlijn aanschaf en onderhoud van reiniging en desinfectieapparatuur in ontwikkeling

Fotocredit: NEN.

Een aantal experts uit de normcommissie ‘Steriliseren & steriliteit’ start met de ontwikkeling van een Nederlandse Praktijkrichtlijn (NPR) over aanschaf en onderhoud van reiniging en desinfectieapparatuur. Alle belanghebbende partijen zijn welkom om hieraan deel te nemen en de inhoud mee te bepalen. Interesse kan kenbaar gemaakt worden tot uiterlijk 20 augustus 2021.

Een aantal normen die raken aan het onderwerp steriliseren en steriliteit zijn gedateerd. Nieuwe wet- en regelgeving voor medische hulpmiddelen in Europa is inmiddels van kracht en de vraag naar eenduidigheid en overzicht wordt steeds groter. Dit is ook in de normcommissie ‘Steriliseren & steriliteit’ besproken. Een aantal leden heeft een Task Force geformeerd om over de aanschaf en het onderhoud van reiniging en desinfectieapparatuur verder te praten. Daarvoor wordt een NPR ontwikkeld. Mogelijk kunnen de documenten samengevoegd worden zodat alle afspraken op elkaar zijn afgestemd.

Lees het volledige bericht