Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen in opleiding

Maasstad ziekenhuis vacature opleiding

Algemene informatie

Op de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) van het Maasstad Ziekenhuis worden re-usable medische hulpmiddelen, zoals instrumentarium en instrumentensets (hierna te noemen RMH) na het desinfectieproces gesteriliseerd, teneinde deze op verantwoorde wijze én in de juiste conditie aan de gebruikers ter beschikking te stellen. Op de CSA wordt door de aard van de werkzaamheden gewerkt volgens een vast omlijnd productieproces, waarbinnen de volgende activiteiten of bewerkingen zijn te onderscheiden:

1. Ontvangen van verontreinigde c.q. vuil RMH
  2. Voorreinigen en desinfecteren
  3. Assembleren (controleren, samenstellen, inpakken)
  4. Steriliseren
  5. Vrijgifte
  6. Distribueren

Naast de hierboven genoemde activiteiten is de CSA eveneens verantwoordelijk voor de reiniging en desinfectie van endoscopen.

Functie

Het betreft hier een opleidingsfunctie. De opleiding Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen is een tweejarige opleiding MBO niveau 3. Het theoretische deel volg je bij het ROC en de praktische deel bij het Maasstad Ziekenhuis.  Hier sluit je een leer-werkovereenkomst voor af.
Tijdens de opleiding leer je welke instrumenten en materialen je onder handen krijgt in het ziekenhuis en hoe je deze moet behandelen.

Als Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen verricht u zeer gevarieerde werkzaamheden op het gebied van het reinigen en steriliseren van medisch instrumentarium. Het is daarbij goed te weten dat nieuwe ontwikkelingen in het ziekenhuis altijd direct consequenties hebben voor de CSA: daardoor is deze afdeling voortdurend in ontwikkeling. Daarnaast zult u merken dat er veel aandacht wordt besteed aan de individuele ontwikkeling van de medewerkers.

Jij

• volgt de opleiding Steriele Medische Hulpmiddelen ( ROC-opleiding)
  • werkt nauwkeurig en accuraat volgens vaste protocollen

beschikt over constructieve werkhouding en denkt probleemoplossend

• beheerst de Nederlandse taal goed en bent lichamelijk in een prima conditie
  • houdt je staande in een technische en complexe omgeving

Wij

• bieden een uitdagende en prettige werksfeer
  • bieden een fulltime functie
  • bieden een praktijkopleiding binnen onze organisatie
  • vragen bij aanstelling een verklaring omtrent gedrag (VOG)

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met: Karin Horsten, teamleider, 010-2912500.