Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen

Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen

24 tot 36 uur per week

Nieuwegein | Utrecht | Woerden

Ben jij een Pietje precies die graag wil bijdragen aan het voorkomen van infecties? Heb je een afgeronde opleiding Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen? Dan heeft de Centrale Sterilisatie Afdeling van het St. Antonius ziekenhuis een leuke baan voor je waarin je geen nachtdiensten hoeft te werken en actief kunt meedenken over de veranderingen binnen onze afdeling. Klinkt goed toch?

Waar hebben we jou voor nodig?

Als Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen (SMH) vervul je een belangrijke rol in het voorkomen van infecties, want jij zorgt ervoor dat artsen en verpleegkundigen elke dag kunnen werken met schone en steriele materialen en patiënten kunnen rekenen op veilige zorg. Het is jouw taak om herbruikbare medische instrumenten en -hulpmiddelen te reinigen, desinfecteren en steriliseren. Je controleert de instrumenten op functionaliteit en compleetheid. Daarna verpak je het instrumentarium in sets en zet je het sterilisatieproces in werking met behulp van de sterilisator. Hygiëne gaat boven alles in jouw werk als medewerker SMH. Binnen de CSA werk je afwisselend in de vuile of de schone ruimte of je zorgt voor het transport van de medische hulpmiddelen. Tot slot  houd je je bezig met de administratieve verwerking van de gereinigde instrumenten en enige huishoudelijke werkzaamheden. Je komt te werken in het basisteam van de locatie Nieuwegein. Indien nodig kun je ook in Utrecht en Woerden worden ingezet. Dit zorgt voor afwisseling in je functie.

Aangenaam

Werken in het St. Antonius Ziekenhuis betekent werken in het grootste topklinische opleidingsziekenhuis van Nederland. Wij bieden (hoog)complexe zorg op meerdere locaties. Onze klinische speerpunten zijn hart & vaat, longen en kanker. Bij ons werk je in een omgeving gericht op innovatie en onderzoek waarbij je gebruik kunt maken van de nieuwste behandeltechnieken en apparatuur. Maar ook in een omgeving waar je je persoonlijk kunt ontwikkelen. Dat vinden wij belangrijk. Onze ruim 6.000 goed opgeleide en betrokken medewerkers halen dagelijks het beste uit zichzelf om onze medische en verpleegkundige zorg en service continu te verbeteren. Zo werken wij dagelijks aan onze missie: Samen zorgen voor kwaliteit van leven. En last but not least: onderzoeksbureau TEI heeft het St. Antonius in 2018 voor de 11e keer op rij uitgeroepen tot Topwerkgever!

Jouw werkplek

De Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) maakt deel uit van het OK/IC-Centrum en is verantwoordelijk voor het reinigen, desinfecteren en steriliseren van medische instrumenten. De CSA is verdeeld over de locaties Nieuwegein, Utrecht en Woerden. Elke locatie heeft zijn eigen sfeer en dynamiek. De afdeling vervult een dienstverlenende rol voor de operatie-, onderzoek- en behandelafdelingen binnen het ziekenhuis. De scopen reinigingsdienst (SRD) maakt onderdeel uit van onze CSA. Endoscopen worden gereinigd en gedesinfecteerd voor onder andere de afdeling endoscopie. Onze afdeling is van groot belang voor het ziekenhuis. Immers, zonder goed instrumentarium kan er niet geopereerd worden. Onder het motto: “Samen maakt Top”  zijn we met elkaar bezig om onze dienstverlening en samenwerking continu te verbeteren.

Werktijden

Je werkt in 4 verschillende diensten: van 07.00-15.30 uur, van 08.00-16.30 uur, van 09.30-18.00 uur of van 11.30-20.00 uur. In het weekend heb je af en toe een bereikbaarheidsdienst. Je hebt geen nachtdiensten.

Wat vragen we van jou?

Jij bent een Pietje precies met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je begrijpt wat de gevolgen kunnen zijn als je je werk niet nauwkeurig uitvoert. Afhankelijk van de drukte in het ziekenhuis, kan het op de CSA af en toe behoorlijk hectisch zijn. Je houdt je hoofd koel en werkt doelgericht volgens de vaste protocollen. Je werkt graag in een team en kunt er tegen om te werken in een ruimte waar jij en je collega’s dicht op elkaar staan. Door goed en duidelijk te communiceren met een gezonde dosis humor en enthousiasme draag jij bij aan een prettige werksfeer. Je bent een echte aanpakker die graag de handen uit de mouwen steekt en pas stopt als het werk klaar is. Je vindt het leuk om actief mee te denken met de veranderingen en vernieuwingen binnen onze afdeling.

Om in aanmerking te komen voor deze functie vragen wij:

• Diploma medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen;
  • Enige jaren werkervaring binnen een CSA is een pre.

Wij bieden jou

• flexibele werktijden binnen een contractomvang van 24-36 uur per week.
  • een salaris tussen € 1792,- (min) en € 2665,- (max) bruto per maand (FWG 35) op basis van een 36-urige werkweek en afhankelijk van je ervaring en opleiding (CAO Ziekenhuizen);
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een 13e maand en de mogelijkheid deel te nemen aan een fiets-, fitness- of ‘bring your own device’’-regeling.
  • toegang tot het medewerkersplatform ‘Sterk in je Werk’, waar je alles vindt om het beste uit jezelf en je carrière te halen.

Informatie
Meer informatie over deze functie is verkrijgbaar bij Maarten Roest, Teamhoofd CSA, T 06- 52742871.

Wil je eerst eens komen kijken op onze afdeling CSA? Kom dan een keer een dagdeel meelopen. Bel met Maarten om een afspraak te maken.

Sollicitatie
Je sollicitatie voor deze functie ontvangen wij graag voorzien van een korte motivatie en je CV via de solliciteerbutton.

Een referentiecheck kan deel uitmaken van de procedure.