Leerling Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen (MSMH)

Amsterdam UMC

Wat ga je doen

Wij bieden jou een (externe) MBO-opleiding aan waarin je gedurende 2 jaar wordt opgeleid zodat jij na succesvol afronden in staat bent om zelfstandig als medewerker steriele medische hulpmiddelen op een Centrale Sterilistatie Afdeling (CSA) te werken.

De opleiding start per januari 2020. Je volgt deze 2-jarige opleiding MSMH via het MBO Rijnland in Leiden. Je werkt 28 uur per week op de afdeling CSA en daarnaast ga je één dag per week naar school. Tijdens het leren en werken, word je begeleid door een werkbegeleider van de CSA.

Kijk voor meer informatie over de inhoud van de opleiding op bijgaande link.

Tijdens je opleiding zullen onder andere jouw voornaamste taken en verantwoordelijkheden zijn:

• Je verwerkt instrumenten in verschillende fases volgens vastgestelde protocollen en je geregistreert deze via een digitaal instrumentenbeheerssysteem.
  • Je faciliteert o.a. de operatiekamers, maar ook de verpleegafdelingen, poliklinieken en externe klanten van Amsterdam UMC.
  • Verder zorg je voor de bevoorrading van steriele medische hulpmiddelen van afdelingen en poliklinieken.

Je zult stage lopen op onze beide locaties (locatie VUmc of locatie AMC).

Wat we van je verwachten

Wij zoeken leerlingen met de volgende opleiding/achtergrond:

• Je bent in het bezit van minimaal een VMBO, MAVO of MBO diploma niveau 2 (of een aantoonbare gelijkwaardige vooropleiding).

Verder beschik je over de volgende competenties:

• Je bent communicatief vaardig in woord en geschrift.
  • Je bent pro-actief en ziet veranderen als uitdaging.
  • Je bent leergierig, enthousiast en kunt goed samenwerken met andere collega’s.
  • Je hebt affiniteit met de gezondheidszorg.
  • Je bent bereid in wisseldiensten te werken, dit zijn ochtend-, avond- en weekenddiensten.

Waar ga je werken

In Amsterdam UMC werken VUmc en het AMC samen, wij hebben onze krachten gebundeld. Samen kunnen we dat zo veel beter dan alleen. Dit betekent voor jou dat je gedurende je opleiding op beide locaties ingezet zal worden.

De Centrale Sterilistatie Afdeling (CSA) is van groot belang voor het ziekenhuis. Op de sterilisatieafdeling worden de medische hulpmiddelen gereinigd en gesteriliseerd. De CSA is onmisbaar in de hele planning van ingrepen in operatiekamers, intensive care, poliklinieken en spoedeisende hulp. Zonder goed instrumentarium kan er niet geopereerd/behandeld worden! Je werkt dan ook letterlijk in het hart van het ziekenhuis.

We willen daarom ook graag investeren in het opleiden van nieuwe medewerkers. Een enthousiast team van ongeveer 65 collega’s (samen op beide locaties) is in afwachting van jouw komst! Samen met o.a. het OK-complex, behandelcentra en externe klanten werken we nauw samen met als doel het verlenen van kwalitatief hoogwaardig operatieve patiëntenzorg.

Ook na je diplomering ontvang je veel bijscholing, zodat je kennis van CSA up to date blijft. Wij zien bijvoorbeeld stages op de Operatie Kamers als belangrijk ‘instrument’ om CSA medewerkers betrokken te houden bij het operatieproces.

Wat we je bieden

Wij bieden je ruime gelegenheid tot ontplooiing, verdieping en verbreding, extra scholing en een plek om te groeien! Werken bij Amsterdam UMC, locatie AMC, betekent werken in een inspirerende en professionele omgeving waar ontwikkeling, in alle opzichten, wordt gestimuleerd.

• Het salaris bedraagt maximaal € 2.555,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 4 CAO UMC).
  • Het salaris is exclusief eventuele toeslagen voor onregelmatige diensten, vakantiegeld (8%) en een eindejaarsuitkering (8,3%).
  • Wij bieden in eerste instantie een aanstelling voor de duur van de opleiding (2 jaar), met uitzicht op een vaste aanstelling bij goed functioneren.
  • Naast uitstekende bereikbaarheid met het OV, heeft locatie AMC ook meer dan voldoende parkeerplaatsen voor medewerkers.
  • Pensioen wordt opgebouwd bij het ABP. Locatie AMC draagt een groot deel van de premie bij (70%).
  • Wij hebben een zeer actieve personeelsvereniging en organiseren verschillende (sportieve) activiteiten en evenementen door het jaar heen.

Kijk voor een overzicht van al onze andere arbeidsvoorwaarden op www.werkenbijamc.nl/arbeidsvoorwaarden.

Laten we kennis maken

Wil je direct solliciteren? Gebruik dan deze link ‘solliciteren’. Wil je eerst meer inhoudelijke informatie of een dag(deel) meelopen? Neem dan gerust contact op met Bas Hijl (Hoofd CSA), via 06-25716044.
Wil je eerst meer informatie over de sollicitatieprocedure? Neem dan gerust contact op met Herman Berk (Corporate Recruiter), via 020-5662415.

Op donderdag 19 september 2019 vindt er een informatiebijeenkomst plaats op Amsterdam UMC, locatie AMC van 13:00-16:00 uur, de zaal is vanaf 12:30 uur open. Het is belangrijk dat je hierbij aanwezig kunt zijn en verzoeken je hiermee alvast rekening te houden.

Wij zien uit naar onze kennismaking!

Een screening kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. Toegang tot DigiD is hiervoor noodzakelijk.

LET OP: In verband met de bestuurlijke fusie tussen AMC en VUmc, geldt voor deze vacature dat medewerkers van AMC én VUmc plaatsnemen in de selectiecommissie. Door jouw sollicitatie te versturen, ga je ermee akkoord dat jouw CV en Motivatiebrief door AMC ook gedeeld worden met (de bij de behandeling van deze vacature betrokken medewerkers van) VUmc en zij dus inzage hebben in de door jou opgestuurde persoonsgegevens.