Leerling medewerker steriele medische hulpmiddelen

Vacature Radboudumc

Functieomschrijving
Als sterilisatiemedewerker in opleiding houd je je bezig met desinfectie, reinigingen sterilisatie van medische hulpmiddelen. Je combineert 3 of 4 dagen werken op de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) met 1 vaste studiedag aan de opleiding ‘Medewerker steriele medische hulpmiddelen’ bij het ROC Summa Collega in Eindhoven. De kosten van deze volwaardige mbo-opleiding worden door het Radboudumc betaald.

Taken die bij deze functie horen zijn onder andere:

• Desinfecteren en assembleren van instrumenten en hulpmiddelen.
  • Uitvoeren van het sterilisatieproces, controleren van kwaliteit en zorgen voor registratie.
  • Samenstellen instrumentensets.

Profiel

• Minimaal een afgeronde vmboopleiding.
  • Onverstoorbaar; je kunt je goed focussen op je werk en je laat je niet afleiden door de omgeving.
  • Nauwkeurig en klantgericht.
  • Sociaal en je communiceert op passende wijze met collega’s op verschillende werkniveaus.
  • Neemt verantwoordelijkheid voor je eigen acties, collegiaal en je vindt het leuk om in een teamverband te werken.
  • In staat om fysieke werkzaamheden te verrichten.
  • Bereid om in onregelmatigheid diensten te werken.
  • Tot slot herken je jezelf in de Radboud manier van werken.

Centrale Sterilisatie Afdeling
De Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) is onderdeel van de afdeling Apotheek. De CSA is verantwoordelijk voor de levering van hoogwaardige steriele medische hulpmiddelen aan de afdelingen, welke gericht zijn op de behandeling en verzorging van patiënten, met name op de OK’s. De kerntaak van de CSA bestaat uit het reinigen, controleren, onderhouden en steriliseren van chirurgisch instrumentarium en steriele medische hulpmiddelen. Kwaliteit en veiligheid staan hierbij hoog in het vaandel. Aan de uitvoering van de werkzaamheden worden hoge kwaliteitseisen gesteld en daarom wordt volgens strikte protocollen gewerkt.

Het Radboudumc
Het Radboudumc wil vooroplopen in de ontwikkeling van duurzame, innovatieve en betaalbare gezondheidszorg. En daarmee aan de gezondheid van mens en maatschappij in Nederland en daarbuiten. Onze missie is dan ook: To have a significant impact on healthcare. Bekijk zelf hoe dat zich uit in onze strategie.

Lees meer over wat werken bij het Radboudumc betekent en wat onze medewerkers daarover vertellen.

Arbeidsvoorwaarden

• Het aangeboden dienstverband betreft een aanstelling voor bepaalde tijd, 2 jaar voor de duur van de opleiding, voor 32-36 uur per week.
  • Inschaling tijdens de 2-jarige opleiding in salarisschaal 3 (maximaal € 2.421 bruto per maand op basis van een volledig dienstverband van 36 uur per week).
  • Bij goed functioneren na voltooien van de opleiding, overgang naar salarisschaal 5 (maximaal € 2.682 bruto per maand op basis van een volledig dienstverband van 36 uur per week).
  • Ingangsdatum functie is 1 juli 2019.

Bij indiensttreding vragen wij om een verklaring omtrent gedrag (VOG) en vindt er, afhankelijk van de functie, een screening plaats op basis van het aangeleverde cv. De procedure hiervoor verloopt via de afdeling HR van het Radboudumc.

Lees meer over de arbeidsvoorwaarden en sollicitatieprocedure binnen het Radboudumc.

Opmerkingen en contactinformatie

• Een niveautest van het ROC is onderdeel van de selectieprocedure. Deze test is niet bedoelt als selectiemiddel, maar om tijdens de opleiding extra aandacht te geven aan eventueel zwakkere punten.
  • Een meeloopdag is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
  • De eerste gespreksdatum staat gepland op dinsdag 4 juni 2019.

Voor alle aanvullende vragen over de functie kun je contact opnemen met de teamleiders Robert Rots en Ron Vredebregt via (024) 361 77 44.

Graag solliciteren vóór 27 mei 2019 via het online sollicitatieformulier.

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures stellen wij niet op prijs.