Marieke krijnen

In the picture… Marieke Krijnen

Sterilisatie Vereniging Nederland is onderverdeeld in de regio’s Noord, Oost, Zuid en West. Er zijn binnen deze regio’s allerlei commissies en werkgroepen actief met diverse collega’s uit het werkveld. Op deze manier wordt onze kennis vergroot. Daarvoor hanteren wij onze vijf speerpunten: samenbrengen van kwaliteit en efficiency, een toegankelijk kennisplatform, ontwikkeling MSMH, meedoen aan internationale ontwikkelingen en samenwerkingsverbanden uitbreiden en verstevigen. Ons bestuur vertegenwoordigt onze vereniging.

Iedereen heeft zijn eigen takenpakket binnen de commissies, werkgroepen of het bestuur. Dit keer stellen we je graag voor aan ons nieuwe bestuurslid Marieke Krijnen.

Wie ben je?

Hallo, mijn naam is Marieke Krijnen.

Hoe ben je in het ziekenhuis terechtgekomen?

In 1989 ben ik als weekendhulp begonnen in het Elkerliek ziekenhuis Helmond en daarna doorgestroomd naar de CSA.

Wat voor werk doe je nu?

Na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als MSMH ben ik de rol van Senior Steriele Medische Hulpmiddelen en Kwaliteitscoördinator gaan uitvoeren. Vorig jaar heb ik de cursus Steriliseren van Medische Hulpmiddelen gevolgd en daarmee is mijn functie uitgebreid tot uitvoerende DSMH/DSRD. Afgelopen jaren heb ik verschillende CSA’s/CSD’s bezocht.

Wat vind je van SVN?

Het is prettig om binnen de vereniging kennis met elkaar te delen om zo elkaar te kunnen ondersteunen en versterken. Ons vak is continu in beweging met de daar bijbehorende strengere richtlijnen.

Hoe zie je jouw rol in het bestuur?

Als SVN bestuurslid wil ik mede bewaken dat de richtlijnen uitvoerbaar blijven voor de MSMH op de werkvloer. De MSMH op de werkvloer is immers het mooiste instrument van de CSA/CSD.

Wat wil je tot slot nog zeggen?

Hopelijk mogen wij jullie allemaal tijdens het najaarscongres weer een interessante maar vooral leuke dag bezorgen.

Ook interesse?

Denk je na het lezen: ‘Ja, ik wil ook graag kennis delen en neem graag deel aan een commissie of werkgroep?’ Bekijk de speciale pagina en neem contact op met de desbetreffende contactpersoon.