HagaZiekenhuis Den Haag

HagaZiekenhuis – Den Haag | Deskundige Steriele Medische Hulpmiddelen / Deskundige Scopen Reiniging en Desinfectie

Heb jij een passie voor medische hygiëne en veiligheid, geef je graag advies en krijg je energie van innovatie, verbeteren en samenwerken? Dan is dit dé baan waar je naar op zoek bent! Of je nu een doorgewinterde professional bent of aan het begin van je carrière op het gebied van medische hygiëne of veiligheid staat, we nodigen jou uit om een sleutelfiguur te worden in het waarborgen van de medische veiligheid in ons ziekenhuis.

Jouw nieuwe baan

Als Deskundige Steriele Medische Hulpmiddelen én Deskundige Scopen Reiniging & Desinfectie (DSMH/ DSRD) ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren, uitdragen en bewaken van het beleid rondom steriele medische hulpmiddelen en de reiniging en desinfectie van flexibele endoscopen. Om de steriliteit van de medische hulpmiddelen en flexibele endoscopen te controleren en te waarborgen voer je onderzoek uit op de verschillende afdelingen en controleer je tevens de digitale documentatie.

Je bent op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, waardoor jij erop toe kunt ziet dat alle reinigingsprocedures correct worden uitgevoerd. Dit doe je onder andere door medewerkers die dagelijks met de steriele instrumenten en disposables werken voor te lichten over de procedures. Daarnaast heb je een adviserende rol: je bent nauw betrokken bij de aanschaf en implementatie van nieuwe medische apparatuur en endoscopen (i.s.m. de Materiaal Advies Commissie) en rapporteert aan de unithoofden en managers over de al dan niet juiste afhandeling van de procedures rondom steriliteit en/of toelaatbaarheid van betreffende medische hulpmiddelen. In voorkomende gevallen adviseer je vanuit je onafhankelijke positie rechtstreeks aan de directie.

Naast het intensieve contact met de medewerkers binnen het HagaZiekenhuis, schakel je ook tussen externe partijen. Denk hierbij aan de leveranciers van de steriele hulpmiddelen, maar ook aan Combister, onze centrale sterilisatieafdeling die wij delen met meerdere zorgpartners in de regio, die je een aantal keer per maand bezoekt. Combister levert het steriele instrumentarium voor HagaZiekenhuis locatie Den Haag en je zult dan ook regelmatig contact met hen hebben. Op de locatie in Zoetermeer hebben we een eigen Centrale Sterilisatie Afdeling, waar je als DSMH/DSRD een essentiële monitorende en adviserend rol hebt.

Het medische landschap is constant in beweging en ook de wereld van steriliteit en reiniging is in ontwikkeling. Natuurlijk ga jij de uitdaging graag aan en zie jij jouw kans schoon om het voortouw te nemen.

Het team en jouw rol in het team

Hoewel je een solistische functie hebt hoef je het gelukkig niet allemaal alleen te doen: je werkt nauw samen met jouw collega’s van het team Infectiepreventie en maak met hun samen, deel uit van de  afdeling Kwaliteit & Veiligheid. Jullie kunnen elkaar altijd voorzien van advies met betrekking tot specifieke procedures en vakgebieden. Daarnaast werk je ook nauw samen met de artsen-microbioloog.

Dagelijks wordt er hard gewerkt om onze hoog gestelde normen te behalen. Ondanks de verschillende aandachtsgebieden die de collega’s delen, werkt het team nauw samen en zetten zij zich gezamenlijk in voor het waarborgen van de kwaliteit en veiligheid van de zorg voor onze patiënten.

Je komt terecht in een sterk team met een hechte samenwerking. Wij geven elkaar feedback en ontvangen dit terug. Hierdoor leren we van elkaar en ontwikkelen we onszelf door kennisdeling en persoonlijke ontwikkeling. We zijn trots op ons ziekenhuis en onze afdeling.

Waarom het HagaZiekenhuis?

• Het HagaZiekenhuis is een ambitieus topklinisch (STZ) opleidingsziekenhuis met locaties in Den Haag en in Zoetermeer. Als DSMH/ DSRD werk je op beide locaties.
  • We leveren topkwaliteit op medisch en verpleegkundig terrein en zijn continu bezig onze zorg te innoveren. We bieden ruimte om zelf initiatief te nemen en te werken aan de zorg voor morgen.
  • Ontwikkeling staat bij ons hoog in het vaandel en wordt geïnvesteerd in persoonlijke groei.
  • Je kunt bij ons een echte bijdrage leveren met jouw kennis, enthousiasme en ervaring en je wordt verwelkomd in een enthousiast en gemotiveerd team.

Wat breng jij mee?

• Bij voorkeur heb je de opleiding DSMH/ DSRD afgerond. Zo niet, dan ben je bereid om in elk geval de DSRD-opleiding op korte termijn te volgen.
  • Je bent goed op de hoogte van relevante wet- en regelgeving, zoals de Medical Device Regulation.
  • Je bent goed in netwerken en samenwerken en weet hoe je veranderingen in gang zet.
  • Je bent communicatief sterk; je kunt makkelijk schakelen tussen verschillende partijen en laat je niet makkelijk van je stuk brengen. Met jouw overtuigingskracht zit het wel goed.
  • Je kunt je goed begeven in een bestuurlijke omgeving, je bent je bewust van de zwaarte van je adviesrol.
  • Je hebt affiniteit met medische techniek en hebt bij voorkeur kennis van microbiologie.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en werkt heel nauwkeurig; je hebt oog voor detail.

Hier kun je op rekenen

• Een dienstverband van 36 uur, je werktijden en -dagen zijn in overleg. Gedeeltelijk vanuit huis werken behoort tot de mogelijkheden.
  • Een salaris conform de Cao Ziekenhuizen in FWG 60, op basis van een 36-urige werkweek.
  • 8,33% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering naast je salaris.
  • Goede bereikbaarheid; bus-/tramhalte in de nabijheid van zowel locatie Den Haag als Zoetermeer. Je ov-kosten worden tot 50% vergoed (naar rato van je contracturen) wanneer je een jaarabonnement hebt.
  • Met een parkeerabonnement kun je jouw auto parkeren in de overdekte parkeergarage. En er is voldoende ruimte om je fiets overdekt te stallen.

Als HagaZiekenhuis begrijpen we: je kunt pas goed voor een ander zorgen, als je zelf lekker in je vel én in je werk zit. We helpen je daarom om energie te blijven krijgen van wat je doet. Met:

• Onze HagaAcademie: hier vind je een gevarieerd aanbod aan onderwijs en opleidingen en word je begeleid bij je leerproces. Oog voor jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons heel normaal.
  • ’HagaBeweegt, beweeg jij mee’ is het platform voor alle Hagacollega’s waar je tips, activiteiten en steun vindt om je veerkracht te behouden. Omdat werken in de zorg soms zo onvoorspelbaar is.
  • Onze fietsregeling, waardoor je op een goede (elektrische) fiets fluitend naar je werk fietst én profiteert van fiscaal voordeel.
  • …en nog meer HagaHappiness zoals korting op cultuur, het HaGala en werken op een steenworp van het strand!

Lees de volledige vacature en solliciteer direct!