Wilhelmina Ziekenhuis Assen | DSMH en DSRD

Wilhelmina Ziekenhuis Assen

Ben jij een ervaren DSMH/DSRD en werk jij graag aan uitdagende projecten? Wil jij werken in een professionele omgeving met korte lijnen, waarbij jouw kennis en kunde zeer gewaardeerd worden? Dan is deze vacature van DSMH/ DSRD zeker iets voor jou!

De functie

Als functionaris DSMH/DSRD houd je je met name bezig met het (mede)ontwikkelen, implementeren en evalueren van het beleid ten aanzien van steriele medische hulpmiddelen en flexibele endoscopen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van het beheer (verwerking, opslag en distributie) van zowel disposable als re-usable steriele medische hulpmiddelen (SMH). Jij zorgt als deskundige ervoor dat de wet- en regelgeving op deze gebieden worden nageleefd. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies op het gebied van SMH en flexibele endoscopen aan medewerkers van het WZA en legt waar nodig verantwoording af aan- en adviseert de raad van bestuur.

Een greep uit je werkzaamheden:

• Je adviseert bij bouw en verbouw op basis van de geldende wet- en regelgeving;
• Je neemt deel aan interdisciplinair overleg en brengt hierin advies uit over aanschaf, verwerking, transport en opslag van nieuwe medische hulpmiddelen en flexibele endoscopen en bijbehorende (rand)apparatuur;
• Je coördineert klachten en recallprocedures die betrekking hebben op steriele medische hulpmiddelen en bijbehorende (rand)apparatuur;
• Je neemt deel aan onder andere de Infectiecommissie binnen het WZA;
• Je adviseert bij trajecten met betrekking tot wetgeving zoals de implantatenregistratie, convenant medische technologie;
• Je voert audits uit om de uitvoering van het vastgestelde beleid en het deskundigheidsniveau te toetsen;
• Je maakt risicoanalyses in situaties waarbij wordt afgeweken van de standaard werkwijzen en wet- en regelgeving met betrekking tot SMH en flexibele endoscopen.

Binnen het WZA hebben we korte lijnen en zijn de contacten met de andere afdelingen goed. Hierdoor kunnen we op een prettige en efficiënte manier met elkaar samenwerken. Door de aanwezigheid van een collega DSMH en DSRD kunnen we de continuïteit op de afdeling borgen en kun jij als DSMH/DSRD makkelijk ruggespraak houden met je collega’s. Tot slot staan er een aantal uitdagende projecten op stapel, waarbij jij vanuit jouw expertise een grote rol zult hebben.

De afdeling

Als DSMH/DSRD vorm je een team samen met de afdeling Infectiepreventie. In dit team werk je samen 5 collega’s deskundigen infectiepreventie. Kenmerkend voor ons team is ons enthousiasme voor het werk, gedrevenheid, flexibiliteit en de goede sfeer! Wegens een aantal grote projecten zijn wij op zoek naar een DSMH die bij voorkeur ook de taak van DSRD kan vervullen.

Wij vragen

Voor deze functie is het voor ons belangrijk dat je voldoet aan het volgende profiel:

• Je hebt een relevante afgeronde HBO opleiding in de gezondheidszorg;
• Je hebt ruime werkervaring opgedaan als DSMH en DSRD en bent geaccrediteerd DSMH;
• Je hebt ervaring met bouw en verbouw van afdelingen die een raakvlak hebben met de functie, o.a. OK en CSA:
• Je hebt affiniteit met techniek.

Vanzelfsprekend ben je bekend met het implementeren en naleven van het convenant medische technologie, MDR en de implantatenregistratie. Je beschikt over een analytisch denkvermogen, overtuigingskracht en bent standvastig. Je kunt zowel mondeling als schriftelijk op verschillende niveaus communiceren. Jij bent in staat om kennis over te brengen aan medewerkers met betrekking tot steriele medische hulpmiddelen en flexibele endoscopen.

Wij bieden

Wij bieden jou een uitdagende functie aan in ons mooie ziekenhuis in Assen. Daarnaast bieden we je het volgende:

• Een jaarcontract voor 24-36 uur per week met optie op een vast contract;
• Een beloning conform de cao Ziekenhuizen, waarbij deze functie ingeschaald is in FWG 60 (minimaal €3225 en maximaal €4682 bruto per maand bij een fulltime dienstverband);
• Een vakantietoeslag van 8,33%.

We bieden daarnaast uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering van 8,33%, een fiscale uitruilregeling op het gebied van reiskosten, diverse aantrekkelijke collectieve verzekeringen en een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden met regelingen op het gebied van sport en vrije tijd.

Is deze functie jou op het lijf geschreven? Dan ontvangen we graag je sollicitatie en motivatiebrief uiterlijk 19 juli via de sollicitatiebutton bij deze vacature. Het nagaan van referenties kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern verspreid.

Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Gerda Biziuk, DI/DSMH of Herma Blaauwgeers DI/DSRD, bereikbaar via het telefoonnummer  0592-325493.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren