Deskundige Steriele Medische Hulpmiddelen (26 uur)

UMCG vacature
Afdeling UMC-staf Patiëntenzorg, Kwaliteit & Veiligheid
Standplaats Groningen
Uiterste reactiedatum 22 april 2019

Werkomgeving

De UMC-staf Patiëntenzorg biedt ondersteuning aan de Raad van Bestuur, verzorgt primair de contacten met de Inspectie voor de Gezondheidszorg, ziet toe op processen in de patiëntenzorg en draagt actief bij aan diverse commissies en werkgroepen binnen de patiëntenzorg. De Terzake Deskundige Medische Hulpmiddelen (TZD) maakt als stafmedewerker deel uit van dit team. U werkt nauw samen met drie andere TZD’s, met elk een eigen aandachtsgebied: steriele medische hulpmiddelen, scopen reinigen en desinfecteren, of algemene procedures rond medische hulpmiddelen.

Functiebeschrijving

Primaire doel van de functie is het borgen van de kwaliteit en veiligheid van steriele medische hulpmiddelen (disposable, reusable, apparatuur) binnen het UMCG, zowel in de directe patiëntenzorg als in het patiëntgebonden medisch wetenschappelijk onderzoek. Daarbij wordt uitgegaan van de vigerende wet- en regelgeving met betrekking tot bovenstaande werkgebieden.

Taken / verantwoordelijkheden:

• opstellen en uitvoeren van audits ten behoeve van afdelingen, diensten en faciliteiten inzake hantering UMCG richtlijnen in het kader van de wet en normen op het gebied van steriele medische hulpmiddelen;
  • initiëren, opstellen en beheren van UMCG richtlijnen;
  • zorgafdelingen en facilitaire diensten ondersteuning bieden bij educatie en bij het opstellen van werkvoorschriften in samenwerking met de afdeling Medische Microbiologie en Infectie Preventie (MMBI);
  • toezien op de kwaliteit en steriliteit van leveringen van externe bedrijven;
  • het vaststellen van o.a. onderhoudsplanning en beladingschema’s en vrijgeven van apparatuur ten behoeve van desinfectie en sterilisatie van medische hulpmiddelen;
  • periodiek verifiëren van het functioneren van het kwaliteitssysteem;
  • het begeleiden en ondersteunen van productieprocessen m.b.t. regelgeving, reiniging/desinfectie en sterilisatie voor de afdelingen: Mond & Kaakchirurgie, Keel-, Neus- & Oorheelkunde, Orthodontie, Centrum voor Tandheelkunde en Mondzorgkunde;
  • beoordelen van aanschafdossiers voor nieuw te werven medische hulpmiddelen, voor zowel de patiëntenzorg als het patiëntgebonden medisch wetenschappelijk onderzoek.

Wat vragen wij

• HBO(+) niveau (bij voorkeur met een relevante opleiding, zoals (bio)medische technologie)
  • Relevante expertise op het werkterrein van (steriele) medische hulpmiddelen
  • Kennis op het gebied van reiniging, desinfectie, sterilisatie van medische hulpmiddelen en bijbehorende procesvoering
  • Kennis van hygiëne en infectiepreventie en van relevante wet- en regelgeving
  • Bekendheid met medisch wetenschappelijk onderzoek
  • Aantoonbare werkervaring binnen een ziekenhuisorganisatie is een pre, bijvoorbeeld binnen een functie bij een operatiecentrum, een centrale sterilisatie afdeling, farmacie, medische techniek of op een afdeling hygiëne en infectiepreventie
  • Goede sociale, communicatieve en didactische vaardigheden, naast organisatiesensitiviteit
  • Beheersing van de Engelse taal
  • Proactieve houding, teamspeler maar ook zelfstandig goed kunnen functioneren, netwerker
  • Bereidheid tot het volgen van aanvullende opleidingen

Wat bieden wij

U wordt in eerste instantie aangesteld voor de duur van een jaar. Het betreft een functie voor 26 uur per week. Het salaris bedraagt maximaal € 4.361,- (schaal 10) op basis van een fulltime aanstelling. Inschaling is afhankelijk van relevante opleiding en (werk)ervaring. Daarnaast biedt het UMCG 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Universitair Medische Centra (CAO-UMC).

Neem voor meer informatie contact op met:

• dhr. mr. J. van der Iest, coördinator Patiëntenzorg, telefoonnummer (050) 361 1557
  • mw. ir. I.N. Brouwer, TZD, telefoonnummer (050) 361 3761

Solliciteren

Solliciteren kan uitsluitend via het digitale sollicitatieformulier onderaan deze pagina, tot en met 22 april 2019.

Binnen een half uur na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

Reageren op vacature