NEN-klankbordgroep

Bijeenkomst klankbordgroep NEN

Op woensdag 14 december wordt er door de VDSMH een NEN-Klankbordgroep bijeenkomst georganiseerd van 10.00 uur – 12.30 uur. Locatie is v.d. Valk, Winthontlaan 4-6, 3526 KV Utrecht. Mocht je hierbij aanwezig willen zijn dan graag uiterlijk 11 december een aanmelding naar secretariaat@vdsmh.nl.

Voor wie?

Iedereen die vanuit het werkveld als zorgprofessional werkzaamheden verricht in reiniging, desinfectie, sterilisatie/steriliteit en logistiek/beheer steriele medische hulpmiddelen en die op enige wijze invloed wil hebben of een mening heeft over een relevante norm of richtlijn die op de agenda staat bij NEN. Denk hierbij aan deelnemers van een Taskforce (werkgroep) van NEN die een norm of richtlijn onder de loep nemen of aan een zorgprofessional die niet wil/kan deelnemen aan de Taskforce maar wel een mening en/of specifieke kennis heeft over dit onderwerp.

Wat is het doel?

Afstemmen welke mening/visie er vanuit het werkveld (zorginstellingen, diverse beroepsverenigingen zoals VDSMH, SVN, ……) op normontwikkelingen is met betrekking tot reiniging, desinfectie, sterilisatie/steriliteit en logistiek/beheer steriele medische hulpmiddelen.

Door dit vooraf met elkaar te bespreken weten de leden en deelnemers van elkaar hoe er over een thema gedacht wordt en kan dit uniformiteit geven in het uitdragen van het verenigingsstandpunt en een mogelijk gezamenlijke strategie tussen beroepsverenigingen.

Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij Kees van der Meulen, voorzitter@vdsmh.nl.