Amphia

Amphia Ziekenhuis – Breda | Leerling Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen

Wat ga je doen?

Als leerling medewerker steriele medische hulpmiddelen krijg je een unieke kans en een vliegende start van jouw carrière op het gebied van steriele medische hulpmiddelen. Volg bij ons de 2-jarige opleiding en ontdek de wereld van de CSA binnen ons indrukwekkende OK-complex. Jij leert aan de slag te gaan met al het instrumentarium wat gebruikt wordt tijdens alle voorkomende operaties. Denk daarbij aan de volgende activiteiten: Het reinigen en desinfecteren van instrumentarium en het samenstellen van instrumenten sets ten behoeve van een bepaalde ingreep. Denk aan cardiochirurgie, algemene – en plastische chirurgie, robotchirurgie, urologie, gynaecologie, orthopedie, traumatologie, kaakchirurgie en KNO. Het voorbereiden voor het sterilisatieproces. De sets in de juiste kar plaatsen richting het betreffende operatiekamercomplex. Je ontwikkelt je als gesprekspartner voor gebruikers van sterilisatiegoederen. Je wordt begeleid in het volgen van de opleiding door de praktijkbegeleider de CSA. En je werkbegeleider leert jou de fijne kneepjes van het vak. Als onderdeel van je opleidingstraject krijg je de mogelijkheid om operaties bij te wonen en samen te werken met operatie –assistenten waar jij de instrumenten voor verwerkt. Op deze manier zie je waar jouw zinvolle werk aan bijdraagt. Je draagt bedrijfskleding (dezelfde als een chirurg). Je werkt dus binnen de OK-setting van ons spiksplinternieuwe ziekenhuis, hoe gaaf is dat!

Wil je graag zien wat er zoal bij de CSA gebeurt? Bekijk dan dit filmpje.

Met wie?

Samen met alle collega’s van de OK streven we er naar een efficiënte en doelmatige afdeling te zijn waar de patiëntveiligheid en geleverde kwaliteit van zorg belangrijk zijn. Je krijgt ook de mogelijkheid om je te verdiepen in een van de vakgebieden en daar periodiek operaties bij te wonen. Binnen het OK-complex is de centrale sterilisatieafdeling (CSA) een hypermoderne afdeling met state-of-the-art apparatuur en ergonomische werkplekken. De CSA vervult een sterk dienstverlenende functie voor met name de OK en poliklinieken binnen het Amphia Ziekenhuis. Wij zijn gericht op het reinigen, desinfecteren en steriliseren van instrumentarium welke bij de behandeling van patiënten wordt gebruikt. De CSA is een team van circa 35 enthousiaste medewerkers. Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag een keer komen kijken voordat je solliciteert? Je bent van harte welkom.

Jij maakt ons beter

Wij zijn Amphia, een kleine stad in een grote stad, waar we iedere dag uitstekende topklinische zorg leveren.  Dat doen we niet alleen, maar samen. Met ongeveer 5000 professionals. En jij maakt ons elke dag beter. Want voor jou is goede zorg niet vanzelfsprekend. Met jouw ambitie om te ontwikkelen, helpen we iedereen vooruit. Zo bewegen we met oog voor elkaar en met hart voor ons werk, naar een gezonde toekomst voor ons allemaal.

Nieuwsgierig geworden? Lees de volledige vacature en solliciteer direct!