Amphia

Amphia Ziekenhuis – Breda | Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen (MSMH)

Als gediplomeerd medewerker steriele medische hulpmiddelen ben je een belangrijke schakel binnen het OK-complex. Met al het instrumentarium wat gebruikt wordt tijdens alle voorkomende operaties ga jij aan de slag. Je doorloopt hierbij de volgende stappen: het reinigen en desinfecteren van instrumentarium, samenstellen van instrumenten sets ten behoeve van een bepaalde ingreep. Denk aan algemene – en plastische chirurgie, cardiochirurgie, robotchirurgie, urologie, gynaecologie, orthopedie, traumatologie, kaakchirurgie en KNO. Voorbereiding voor het sterilisatieproces. En tot slot zet je de sets in de juiste kar richting het betreffende operatiekamercomplex. Verder ben je een gesprekspartner voor gebruikers van sterilisatiegoederen. Vind je het leuk om leerling medewerkers te begeleiden? Ook dat kan! Je werk is dus zeer afwisselend en je hebt de mogelijkheid om samen te werken met operatie –assistenten waar jij de instrumenten voor verwerkt. Op deze manier zie je waar jouw zinvolle werk aan bijdraagt. Je werkt binnen de OK-setting van ons spiksplinternieuwe ziekenhuis, hoe gaaf is dat!

Met wie?

Samen met alle collega’s van de OK streven we er naar een efficiënte en doelmatige afdeling te zijn waar de patiëntveiligheid en geleverde kwaliteit van zorg belangrijk zijn. Je krijgt ook de mogelijkheid om je te verdiepen in een van de vakgebieden en daar periodiek operaties bij te wonen. Binnen het OK-complex is de centrale sterilisatie afdeling (CSA) een hypermoderne afdeling met state-of-the-art apparatuur en ergonomische werkplekken. De CSA vervult een sterk dienstverlenende functie voor met name de OK en poliklinieken binnen het Amphia Ziekenhuis. Wij zijn gericht op het reinigen, desinfecteren en steriliseren van instrumentarium welke bij de behandeling van patiënten wordt gebruikt. De CSA bestaat uit een team van circa 35 enthousiaste medewerkers. Kom jij ons team versterken?

Jij maakt ons beter

Wij zijn Amphia, een kleine stad in een grote stad, waar we iedere dag uitstekende topklinische zorg leveren.  Dat doen we niet alleen, maar samen. Met ongeveer 5000 professionals. En jij maakt ons elke dag beter. Want voor jou is goede zorg niet vanzelfsprekend. Met jouw ambitie om te ontwikkelen, helpen we iedereen vooruit. Zo bewegen we met oog voor elkaar en met hart voor ons werk, naar een gezonde toekomst voor ons allemaal.

Nieuwsgierig geworden? Lees de volledige vacature en solliciteer direct!