Help, hoe word ik MSMH

Help, hoe word ik MSMH?

De route om Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen (MSMH) te worden is net anders dan de meeste opleidingen. Als leerling MSMH, ook wel ´leerling CSA medewerker´ genoemd, solliciteer je in de regel via een vacature van een ziekenhuis.

Nadat je bent aangenomen start je direct op een centrale sterilisatie afdeling oftewel een CSA. Je werkt hier meestal 28 uur en doet gelijk praktijkervaring op met behulp van een werkbegeleider. Daarnaast ga je één dag in de week naar school. Je hoeft je niet zelf aan te melden voor de opleiding, want dat regelt het ziekenhuis. Ook heb je zelf geen kosten aan lesgeld, boeken of excursies. Dit wordt door het ziekenhuis betaald. Als je slaagt voor de opleiding heb je een erkend mbo-diploma en ben je officieel Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen.

Ziekenhuizen en speciale sterilisatiebedrijven zijn regelmatig op zoek naar nieuwe collega’s die het mooie en interessante vak willen leren. Wil je hierover mee weten? Bekijk de video ‘Help, hoe word ik MSMH’ en ga op zoek naar een vacature bij jou in de buurt. Op onze website staan ook geregeld vacatures van diverse ziekenhuizen en instellingen.