B. Braun Medical CSA

Bedrijfslid B. Braun Medical

Binnen onze vereniging hebben we een grote groep bedrijfsleden. Op deze pagina vind je ze allemaal terug. Ook bedrijfsleden zijn heel belangrijk voor SVN, want door kennis te delen met elkaar zorgen we samen voor diverse innovaties binnen ons vakgebied. In deze rubriek komt een bedrijfslid aan het woord. Dit keer is dat B. Braun.

B. Braun Medical B.V. is een bekende naam in de medische wereld, een wereldleider die producten én zorg levert aan ziekenhuizen, patiënten/gebruikers en business partners. Alle producten zijn afgestemd op patiënten én de gebruikers en staan voor: kwaliteit, veiligheid, gebruiksgemak en zoveel mogelijk comfort!

We bestaan sinds 1839 en zijn ontstaan uit een kleine apotheek in Duitsland. Nu, ruim 180 jaar later, werken we samen met 66.000 collega’s verdeeld over 64 landen en bieden ruim 5.000 productlijnen onderverdeeld in 16 therapievelden. En 95% van onze producten maken we zelf!

B. Braun is niet beursgenoteerd, de aandelen zijn in handen van de familie Braun. In Nederland en België heten wij B. Braun Medical en werken we samen met ruim 280 collega’s.

Beschermen en verbeteren van de gezondheid van mensen wereldwijd, dat is onze visie. Onze missie daarbij is effectieve oplossingen ontwikkelen, altijd in dialoog met patiënten, klanten en partners. En daar is de centrale sterilisatieafdeling een belangrijk onderdeel van. Daarom zijn wij al 40 jaar bedrijfslid van SVN!

Onze belofte en vertrekpunt is altijd kennis delen (sharing expertise) om medische vooruitgang te realiseren. Vanuit deze gedachte kiezen we voor intensieve samenwerkingsprojecten zoals bijvoorbeeld het extern sterilisatiecentrum in Groningen, Sterinoord, onze Elyse nierdialyse klinieken en Aesculap Academy. We bieden de centrale sterilisatieafdelingen in Nederland hoogwaardige AESCULAP® chirurgische producten. En optimaliseren samen sterilisatieprocessen door producttraining, consultancy en specifieke technische service op maat. Met de focus op juist gebruik, reiniging en sterilisatie waarborgen we een lange levensduur van AESCULAP® producten die duurzaam kunnen worden ingezet.

We blijven trouw aan onze visie, missie en beloften met een toekomstgerichte focus op technologie, digitalisering en klantfocus met een gezamenlijke verbintenis aan onze waarden en doelstellingen. We zijn een organisatie die de gezondheidszorg blijft vormgeven, niet alleen door het leveren van producten maar echt waarde blijft toevoegen voor onze doelgroepen zoals de CSA. De ontwikkeling van AESCULAP® SQ.line® orthopedische basisinstrumenten en Aicon® sterilisatie containers in combinatie met advies van B. Braun consultants is daar een mooi voorbeeld van.

B. Braun Medical B.V.
Postbus 659