R-APPIT inpakrobot

Radboudumc neemt unieke R-APPIT inpakrobot in gebruik

Afgelopen juni is op de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) van het Radboudumc de R-APPIT inpakrobot geplaatst. Deze inpakrobot is een unieke uitvinding, ontwikkeld door R-SOLUTION Medical, die het mogelijk maakt om instrumentennetten automatisch te verpakken voor sterilisatie en hergebruik. Door deze uitvinding hoeft er geen concessie te worden gedaan aan de traditionele en beproefde inpakmethode welke wereldwijd wordt toegepast.

Het Radboudumc is het eerste ziekenhuis ter wereld waar de R-APPIT inpakrobot (voorzien van de tweefase inpakmethodiek) is geplaatst en zal als demo- en referentielocatie voor R-SOLUTION Medical beschikbaar zijn.

Naast dat met het implementeren van de R-APPIT inpakrobot een reproduceerbaar proces voor het kwalitatief goed verpakken beschikbaar is gekomen, is de inpakrobot ook nog eens duurzaam. Deze inpakrobot snijdt het verpakkingsmateriaal aan de hand van de te verpakken instrumentennetten op maat. Waar bij handmatig verpakken gebruik gemaakt wordt van standaard formaat verpakkingsvellen reduceert het Radboudumc, door de implementatie van de inpakrobot gemiddeld 15% aan verpakkingsmateriaal.

De R-APPIT inpakrobot zal de komende periode stapsgewijs verder worden geïntegreerd op de CSA. Samen met R-SOLUTION Medical kiest het Radboudumc voor moderne toekomst, automatiseren, innoveren en duurzaamheid.