Gediplomeerd medewerker steriele medische hulpmiddelen

Gediplomeerd medewerker steriele medische hulpmiddelen

24 tot 36 uur per week

Nieuwegein | Utrecht | Woerden

Je bent een harde werker met een flinke dosis humor die nauwkeurig te werk gaat. Wil jij een belangrijke schakel zijn in het voorkomen van infecties? Binnen de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA), van het St. Antonius Ziekenhuis, hebben we plek voor een medewerker steriele medische hulpmiddelen.

Aangenaam

Werken in het St. Antonius Ziekenhuis betekent werken in het grootste topklinische opleidingsziekenhuis van Nederland. Wij bieden (hoog)complexe zorg op meerdere locaties. Onze klinische speerpunten zijn hart & vaat, longen en kanker. Bij ons werk je in een omgeving gericht op innovatie en onderzoek waarbij je gebruik kunt maken van de nieuwste behandeltechnieken en apparatuur. Maar ook in een omgeving waar je je persoonlijk kunt ontwikkelen. Dat vinden wij belangrijk. Onze ruim 6.000 goed opgeleide en betrokken medewerkers halen dagelijks het beste uit zichzelf om onze medische en verpleegkundige zorg en service continu te verbeteren. Zo werken wij dagelijks aan onze missie: Samen zorgen voor kwaliteit van leven. En last but not least: onderzoeksbureau TEI heeft het St. Antonius in 2017 voor de 10e keer op rij uitgeroepen tot Topwerkgever!

Jouw werkplek

De Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) maakt deel uit van het OK/IC-Centrum en is verantwoordelijk voor het reinigen, desinfecteren en steriliseren van medische instrumenten. Wij vervullen een dienstverlenende functie voor de operatie-, onderzoek- en behandelafdelingen binnen het St. Antonius Ziekenhuis verdeeld over 3 locaties. Onze afdeling is van groot belang voor het ziekenhuis, zonder goed instrumentarium kan er niet geopereerd worden. Onder het motto: “samen maakt top”  zijn we met elkaar voortdurend bezig om onze dienstverlening en onze samenwerking te verbeteren. We begeleiden ook medewerkers steriele medische hulpmiddelen in opleiding.

Wat ga je doen?

Als medewerker steriele medische hulpmiddelen (in opleiding) ben je een belangrijke schakel in het voorkomen van infecties. Je werkzaamheden zijn zeer gevarieerd. De voornaamste werkzaamheden bestaan uit het reinigen, desinfecteren en steriliseren van re-usable medische hulpmiddelen, zoals instrumentarium en instrumentensets. Je controleert het instrumentarium op functionaliteit en compleetheid en verpakt het instrumentarium in sets zodat deze steriel en veilig kunnen worden gebruikt. De scopen reiningsdienst (SRD) maakt onderdeel uit van de CSA. Endoscopen worden gereinigd en gedesinfecteerd voor onder andere de afdeling endoscopie.

Tot slot behoren ook administratieve en huishoudelijke taken tot het takenpakket.

Je werkt op alle drie de locaties. Je zal merken dat elke locatie weer zijn eigen dynamiek heeft , ook dit maakt je functie heel gevarieerd.

Wat breng je mee

Op onze afdeling kan het er hectisch aan toe gaan, maar jij weet je hoofd koel te houden. Je werkt doelgericht en nauwkeurig. Je vindt het leuk om mee te denken over hoe nog efficiënter te kunnen werken. Je communiceert helder en je bent gewend om flink je handen uit de mouwen te steken. Je bent een betrokken medewerker die goed in teamverband kan werken, met een positieve houding ten aanzien van veranderingen en ontwikkelingen. Uiteraard heb je gevoel voor hygiëne.

Voor deze functie ben je in ieder geval in het bezit van een:

• een afgeronde opleiding tot medewerker steriele medische hulpmiddelen (MSMH) op MBO-niveau 3 is voor deze functie een vereiste. Heb je nog geen diploma maak dan op onze site een jobalert aan voor de vacature medewerker steriele medische hulpmiddelen in opleiding.

Wij bieden

• een gezellige werksfeer met collega’s die je goed inwerken en voor je klaar staan;
  • een contract van in eerste instantie 7 maanden met uitzicht op een vast dienstverband
  • een salaris van minimaal €1.757 en maximaal €2.612 bruto per maand (FWG 35) op basis van een 36-urige werkweek en afhankelijk van je ervaring en opleiding (CAO Ziekenhuizen);
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een 13e maand en de mogelijkheid deel te nemen aan een fiets-, fitness- of ‘bring your own device’’-regeling.
  • mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding;
  • deelname aan carrièreportaal ‘Sterk in je Werk’ zodat je jouw roeping zo lang mogelijk kan vervullen.
  • gelegenheid tot parkeren in naastgelegen parkeergarage.

Informatie

Wil je meer weten over deze veelzijdige opleidingsplek of wil je een keer sfeer proeven, neem dan contact op met Renate Kalshoven, Teamhoofd CSA, telefoon 088-3206613 of per e-mail R.kalshoven@antoniusziekenhuis.nl.

Sollicitatie

Spreek dit je aan? Stroop dan nu je mouwen op en stuur ons voor 8 februari hier je sollicitatie, waarin je aangeeft wat jouw motivatie is om bij ons te werken.