Gediplomeerd medewerker sterilisatie medische hulpmiddelen

Vacature Radboudumc
  • Apotheek
  • Schaal 5: max. € 35634 bruto per jaar bij volledig dienstverband (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering)
  • 24 – 36 uren per week
  • Contract voor: Bepaalde tijd, 1 jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd

Functieomschrijving

Als sterilisatiemedewerker ben je verantwoordelijk voor het adequaat en efficiënt verrichten van alle voorkomende sterilisatie- en beheersmatige werkzaamheden, zoals het uitvoeren van de voorgeschreven reiniging- en desinfectie procedures, het assembleren en verpakken van medische hulpmiddelen en het bedienen van sterilisatieapparatuur. Daarnaast neemt je deel aan overleg, geeft je de klant op verzoek uitleg over het gebruik van gesteriliseerde medische hulpmiddelen en deel je jouw kennis en expertise met de stagiaires en leerlingen binnen de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA).

Een goed functionerende CSA is van essentieel belang voor de continuïteit van de patiëntenzorg en als professional ben je doorlopend bezig met het leveren van een hoogwaardige kwaliteit.

Profiel

• Afgeronde opleiding ‘Medewerker steriele hulpmiddelen’
  • Minimaal 1 jaar recente en relevante werkervaring
  • Werkt geconcentreerd en je laat jou niet afleiden door de omgeving
  • Nauwkeurig en klant- en kwaliteitsgericht
  • Beschikt over een goed werkinzicht en gevoel voor hygiëne
  • Neemt verantwoordelijkheid, je bent betrokken en collegiaal
  • In staat om fysieke werkzaamheden te verrichten
  • Bereid om in onregelmatigheid diensten te werken

Organisatie

De Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA) is onderdeel van de afdeling Apotheek. De CSA is verantwoordelijk voor de levering van hoogwaardige steriele medische hulpmiddelen aan de afdelingen, welke gericht zijn op de behandeling en verzorging van patiënten, met name op de OK’s. De kerntaak van de CSA bestaat uit het reinigen, controleren, onderhouden en steriliseren van chirurgisch instrumentarium en steriele medische hulpmiddelen. Kwaliteit en veiligheid staan hierbij hoog in het vaandel. Aan de uitvoering van de werkzaamheden worden hoge kwaliteitseisen gesteld en daarom wordt volgens strikte protocollen gewerkt. De CSA is ISO-13485 gecertificeerd.

Werken bij het Radboudumc

Het Radboudumc wil voorop lopen in de ontwikkeling van innovatieve, duurzame en betaalbare gezondheidszorg. Onze missie is: ‘to have a significant impact on healthcare’. Die missie verwezenlijken we met persoonsgerichte zorg, aantoonbaar onderscheidende kwaliteit, doelmatigheid en duurzame netwerken. Al onze inspanningen zijn er steeds op gericht om tot verbetering en vernieuwing te komen. De patiënt en zijn kwaliteit van leven vormen hierbij ons uitgangspunt. Patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs gaan bij dit alles hand in hand.

Om onze missie te kunnen realiseren, zoeken wij collega’s die deze uitdaging met ons aan willen gaan. Medewerkers die goed zijn in hun vakgebied en het beste uit zichzelf halen door grenzen te verleggen en ‘net dat stukje meer’ te bieden. In het Radboudumc krijg je het vertrouwen en neem je de verantwoordelijkheid om samen de verandering waar te maken. Voor de beste zorg voor de patiënt en de toekomst van de gezondheidszorg.

Opmerkingen en contactinformatie

Als je niet beschikt over een diploma ‘Medewerker steriele hulpmiddelen’ dan heeft het geen zin om te solliciteren.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Ron Vredebregt, teamleider CSA, Ron.Vredebregt@radboudumc.nl, of met Robert Rots, teamleider CSA, Robert.Rots@radboudumc.nl. (Gebruik deze mailadressen alleen voor informatie. Voor solliciteren gebruik onderstaande link).

Gediplomeerd Medewerkers SMH Radboud UMC

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures stellen wij niet op prijs.